Jun 28, 2008

EZ-Link Card ရဲ႕ ရာဇ၀င္

“ကားေပၚတက္ၿပီးရင္ ယဥ္စီးခေလးေတြ ေပးဖို႕ မေမ႕ၾကနဲ႕ေနာ္၊”
“ဟိုေရွ႕က အစ္ကိုႀကီး ကားခ ေပးၿပီးၿပီလား”
“လက္တို႕ေတာင္းရင္ ရွက္ဖို႕ေကာင္းပါတယ္၊ ကိုယ္႕အသိစိတ္ေလးနဲ႕ ကိုယ္ေပးၾကပါ”
“၆နာရီ ေက်ာ္ေနၿပီ။ ေအာက္ဆိုက္ကား ျဖစ္သြားၿပီ၊ ေအာက္ဆိုက္ကားက ေအာက္ဆိုက္ကားေစ်းပဲ”
“အစုတ္ေတြ ေပးရင္ အစုတ္ေတြပဲ ျပန္အမ္းမွာေနာ္၊ ၿပီးေတာ႕မွ စပယ္ယာက အစုတ္ေတြပဲ ေရြးအမ္းတယ္ မေျပာနဲ႔”

ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္ရဲ႕ နိစၥဓူ၀ ၾကားေနက် အသံေတြထဲက တခ်ိဳ႕၊ ခရီးသည္နဲ႕ ခရီးသည္ ပို႕ေဆာင္ေရးမွာ ေငြစကၠဴကို သံုးေနဆဲ ႏိုင္ငံေတြ ထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံမွာ အခုလို အသံဗလံေတြက အထူးအဆန္းေတာ႕ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႕ေပမဲ႕ ျခေသၤ႕ကၽြန္းလို႕ ေခၚတဲ႕ ကၽြန္းပိစိ ႏိုင္ငံေလးကို ေရာက္တဲ႕ခါက်ေတာ႕ ဒီအသံဗလံေတြ မၾကားရဘူး ခင္ဗ်။ မၾကားရဆို သူတို႕က ေငြစကၠဴအစား ေငြစကၠဴတန္ဖိုး ျဖည္႕တင္းရတဲ႕ (ပိုက္ဆံျဖည္႕ၿပီး သံုးရတဲ႕) Card ေလး တစ္မ်ိဳးကို သံုးပါတယ္။ အဲဒီ Card ေလးထဲ ပိုက္ဆံျဖည္႕ၿပီး အလိုေလ်ာက္ စီးနင္းခ ျဖတ္တဲ႕ စနစ္ကို သံုးလိုက္တဲ႕အခါ အေပၚက ေျပာခဲ႕တဲ႕ အသံဗလံေတြ ေပ်ာက္ကုန္ေတာ႕တာပါပဲ။ အဲဒီ အသံေတြ ေပ်ာက္ကုန္ရံုတင္ မကဘူး။ စက္နဲ႕ အလိုေလ်ာက္ ျဖတ္ေတာက္တဲ႕ အခါက်ေတာ႕ ပိုေတာင္းတာ၊ ေလွ်ာ႕ယူတာေတြ မရွိေတာ႕ဘူး။ ပမာဏ အတိအက်လည္း ျဖတ္ယူႏိုင္တယ္။ စီးနင္းတဲ႔ အခ်ိန္က်မွ အေၾကြ မပါတာမ်ိဳး၊ ျပန္အမ္းဖို႕ အေၾကြ မရွိလို႕ အတန္ႀကီး ေပးၿပီးမွ ျပန္မရတာမ်ိဳး မရွိေတာ႕ပါဘူး။

EZ-Link Card ကို S$ 15 ေပးၿပီး ၀ယ္ယူရပါတယ္။ ကဒ္တန္ဖိုးက S$ 5.00၊ ကဒ္ထဲမွာ Deposit အေနနဲ႕ S$ 3.00 ဆိုေတာ႕ ကဒ္ထဲက လက္က်န္တန္ဖိုး S$ 7.00 က်န္ပါတယ္။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ကို သြားသြား၊ MRT ပဲ စီးစီး၊ LRT ပဲစီးစီး၊ Bus ပဲ စီးစီး အ၀င္မွာ ရွိတဲ႕ Card Reader ေလးေရွ႕မွာ Card ကို တစ္ခါ ျပရ ( Flash လုပ္ရ) ပါတယ္။ ျပန္အထြက္မွာ တစ္ခါ Card ျပရ (Flash လုပ္ရ) ပါတယ္။

ဒီလို သံုးရတာ လြယ္ကူရွင္းလင္းတဲ႕ စနစ္ေလးတစ္ခုကို သံုးေနရင္းနဲ႕ ဒီ Card အေၾကာင္း သိခ်င္လာတာ တစ္ေၾကာင္းရယ္၊ Card အလုပ္လုပ္တဲ႕ ပံုစံေလး သိခ်င္တာရယ္ ေၾကာင္႕ Card ရာဇ၀င္ေလးကို ရွာေဖြ ေမႊေႏွာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သိလာသမွ် အေၾကာင္းေလးေတြကို ေ၀မွ်လိုတဲ႕ ဆႏၵေၾကာင္႕ ေရးသားလိုက္ ရပါေၾကာင္း။


*******************************************************************************

EZ-Link Card

EZ-Link ကဒ္ဟာ Sony ကုမၸဏီရဲ႕ Felica Smartcard ထိေတြ႕မႈမရွိဘဲ အာရံုခံစနစ္သံုး Contactless Smart Card အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး စကၤာပူႏိုင္ငံက သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး စံနစ္မွာ သံုးတဲ႕ ေငြေပးေခ်မႈ စနစ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ သကၠရာဇ္ 2001 မွာ စတင္ သံုးစြဲခဲ႕ၿပီး အဓိကကေတာ႕ လူသြားလူလာ အရမ္းမ်ားတဲ႕ အခ်ိန္ Bus ေတြမွာ အတက္အဆင္း ျမန္ဆန္ေစဖို႕ ရည္ရြယ္ခဲ႕တယ္။ စကၤာပူႏိုင္ငံ ကုန္းလမ္းပို႕ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္ (Land Transport Authority) ရဲ႕ လက္ေအာက္ခံ EZ-Link Private Limited ကေနၿပီး ျဖန္႕ခ်ိ၊ ေရာင္းခ်၊ စီမံခန္႕ခြဲၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္အထိ ကဒ္အေရအတြက္ 10 သန္း ေရာင္းခ်ထားၿပီး ျဖစ္ၿပီး၊ ေန႕စဥ္ ဒီကဒ္နဲ႕ ေငြေပးေခ်မႈေပါင္း အႀကိမ္ 4 သန္း အထိ ရွိတယ္။


ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ

LTA က သကၠရာဇ္ 2000 ျပည္႔ႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ လ 26 ရက္ေန႕မွာ ခရီးသြား ျပည္သူ ဦးေရ 1 သိန္းကို ကဒ္သံုးစြဲမႈ အစမ္းကာလအေနနဲ႕ စတင္ သံုးစြဲေစခဲ႕တယ္။ ရက္သတၱပတ္ တစ္ပတ္အတြင္း MRT ၊ LRT အနည္းဆံုး ငါးႀကိမ္ စီးနင္းသူေတြ အတြက္ ထုတ္ေပးခဲ႕တဲ႕ ကဒ္ေပၚမွာ Super Rider လို႕ တံဆိပ္တပ္ထားတယ္။ စတင္ သံုးစြဲသူေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေစဖို႕ တစ္လအတြင္း ပံုမွန္ က်သင္႕ေငြရဲ႕ ဆယ္ရာခိုင္ႏံႈးကို ျပန္အမ္းေငြ အျဖစ္ ျပန္အမ္းခဲ႕တယ္။

ေနာက္ထပ္ စမ္းသပ္သံုးစြဲမႈ တစ္ခုကေတာ႕ သတ္မွတ္ထားတဲ႕ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ Bus အႀကိမ္ အေရအတြက္ မ်ားမ်ား စီးနင္းသူေတြ အတြက္ စမ္းသပ္ သံုးစြဲခဲ႕တယ္။ အဲဒီ စနစ္အတြက္ စကၤာပူေဒၚလာ 134.6 သန္း တန္ဖိုးရွိ Card နဲ႕ Card Reader အေရအတြက္ 5 သန္း ေပးသြင္းဖို႕ ကန္ထရိုက္ကို Motorola က ရရွိခဲ႕တယ္။

ကဒ္သံုးစြဲပံု

MRT/ LRT နဲ႕ အမ်ားျပည္သူသံုး Bus ေတြမွာ စီးနင္းခ ေပးေခ်ဖို႕ အတြက္ သံုးတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ၊ Singapore Armed Force၊ Singapore Civil Defense Force နဲ႕ Singapore Police Force တို႕က အမႈထမ္းေတြ၊ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ သက္ႀကီးႏိုင္ငံသားေတြ အတြက္ စိစစ္ေရးကဒ္ျပား၊ ခံစားခြင္႕ျပဳ လက္မွတ္ အျဖစ္လည္း တစ္ဖက္က အေထာက္အကူ ျပဳတယ္။ ကဒ္အသံုး က်ယ္ျပန္႕လာတာနဲ႕ အမွ် McDonald ဆိုင္မ်ား၊ စူပါမတ္ကတ္မ်ား၊ စာၾကည္႕တိုက္မ်ား နဲ႕ အလိုေလ်ာက္ အေအး ေရာင္းစက္ေတြမွာပါ ေငြေပးေခ်မႈ အတြက္ သံုးစြဲႏုိင္လာတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ေက်ာင္းေတြဆိုရင္ EZ-Link ကဒ္ကို ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ မွတ္တဲ႕ ေနရာတို႕ ေက်ာင္းက ေရာင္းတဲ႕ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား တန္ဖိုးေပးေခ်ရာမွာ သံုးဖို႕ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါၿပီ။ ဒီ စံနစ္ဟာ ေဟာင္ေကာင္မွာ သံုးတဲ႕ Octopus Card နဲ႕ အတူတူပါပဲ။

2005 ဒီဇင္ဘာ 3 ရက္ေန႕မွာ EZ-Link Pte Ltd က EZ-Link ကဒ္သည္ NETS နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး EZ-Link ကဒ္နဲ႕ Cashcard ႏွစ္ခုစလံုးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ႕ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ႕ ERP (အလိုေလ်ာက္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံတဲ႕ စနစ္) , Bus နဲ႕ MRT စတဲ႕ စကၤာပူရဲ႕ အထင္ကရ သယ္ယူ ပို႕ေဆာင္ေရး စနစ္ 3 ခုစလံုးမွာ ကဒ္ တစ္ကဒ္တည္းနဲ႕ သံုးစြဲႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ကဒ္စနစ္ကို 2007 ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ေ၀ႏိုင္မယ္လို႕ မွန္းခဲ႕ၾကေပမဲ႕ အခု 2008 အထိ ထုတ္ေ၀ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ 2007 ခု ေအာက္တိုဘာ 17 ရက္ေန႕မွာ Starhub နဲ႕ EZ-Link Pte Ltd တို႕ ပူးေပါင္းၿပီး EZ-Link ကဒ္ ထည္႕သြင္းထားတဲ႕ တယ္လီဖုန္းစနစ္ စတင္ေတာ႕မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ႕တယ္။ EZ-Link ကဒ္ရဲ႕ အရြယ္ အစားဟာ တံဆိပ္ေခါင္း အရြယ္သာသာပဲ ရွိၿပီး တယ္လီဖုန္း ေတြရဲ႕ ေနာက္ေက်ာဘက္မွာေတာင္ ကပ္ထားလို႕ရတဲ႕ အရြယ္အစားျဖစ္တဲ႕ အတြက္ သယ္ေဆာင္ ကိုင္တြယ္ ထိန္းသိမ္းရာမွာ ပိုၿပီး လြယ္ကူမယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဒီ ကဒ္အမ်ိဳးအစား စသံုး ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ သံုးေနတဲ႕ EZ-Link ကဒ္ျပားဟာ ေနာက္ ငါးႏွစ္ေလာက္မွာ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားစရာ ရွိေနပါတယ္။

နည္းပညာ အခ်က္အလက္

212 kbps Data Rate နဲ႕ Radio Frequency 13.56 MHz ကို အသံုးျပဳၿပီး ဆက္သြယ္မႈ အျမန္ဆံုး 847 kbps ထက္ေတာင္ ေက်ာ္ပါတယ္။ ကဒ္နဲ႕ ကဒ္ရီဒါ အကြာအေ၀းေၾကာင္႕ ျဖစ္တဲ႕ Noise ကို ခံႏိုင္ဖို႕ Manchester bit coding scheme ကို သံုးထားၿပီး လံုၿခံဳေရး စနစ္ အေနနဲ႕ Triple DES algorithm ကို သံုးထားတယ္။

ေစ်းႏံႈးသတ္မွတ္ျခင္း

Standard adult EZ-Link card အတြက္ MRT စီးနင္းခကို S$ 0.67 ကေန S$2.69 အထိ ေပးရတယ္။ ကင္းလြတ္ခြင္႕ ရသူမ်ား ကေတာ႕ MRT ပဲျဖစ္ျဖစ္ Bus ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ႀကိမ္စီးတိုင္းကို 50 cents ထက္ ေက်ာ္ေလ႕မရွိဘူး။ အရြယ္ေရာက္သူ ကိုင္ေဆာင္တဲ႕ ကဒ္ က တစ္ဆက္တည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာင္းစီးသည္႕တိုင္ S$ 1.90 ေက်ာ္ေလ႕မရွိဘူး။ MRT စနစ္မွာေတာ႕ တစ္ႀကိမ္စီး လက္မွတ္ စနစ္ရွိၿပီး တစ္ႀက္ိမ္စီး လက္မွတ္ မဟုတ္တဲ႕ အျခား လက္မွတ္ေတြထက္ ကုန္က်မႈက 1 ဆသို႕မဟုတ္ 2 ဆ အထိ ေပးရတယ္။ Standard Ticket အတြက္ ျပန္လည္ ထုတ္ယူလို႕ရတဲ႕ S$1.00 Deposit အေနနဲ႕ ေပးၿပီး ၀ယ္ယူရတယ္။ ၀ယ္ယူၿပီး ရက္ 30 အတြင္း မည္သည္႕ လက္မွတ္ေရာင္းစက္မွ မဆို ျပန္အမ္းေငြ ျပန္လည္ ထုတ္ယူႏိုင္တယ္။

Standard Ticket ေတြမွာ သံုးတဲ႕ Smartcard နည္းပညာက ကဒ္ ျပန္လည္ ထုတ္လုပ္မႈအတြက္ လိုအပ္တဲ႕ ကုန္က်မႈ ေလာက္နဲ႕ရႏိုင္တဲ႕ နည္းပညာပဲ သံုးထားတယ္။ စီးနင္းသူေတြက အယင္သံုးတဲ႕ သံံလိုက္စနစ္သံုး Card နဲ႕ စီးခအျပည္႕ေပးလိုၾကမႈမ်ိဳးက ျပႆနာ ျဖစ္တတ္တယ္။ EZ-Link ကဒ္ စံနစ္မွာ ခရီးသည္က Card Reader ရဲ႕ အလယ္ေနရာကို Card ျပတဲ႔ အခါမွာ ခရီးဆံုးအထိ စီးနင္းခရဲ႕ အမ်ားဆံုး ပမာဏကို ျဖတ္ေတာက္ ယူလိုက္တယ္။ ဘတ္စ္ကားက ဆင္းလို႕ Card ျပားတစ္ခါ ထပ္ျပတဲ႕ အခါ စံနစ္က သူဆင္းတဲ႕ မွတ္တိုင္ကေန ခရီးစဥ္ အဆံုးအထိ က်န္တဲ႕ စီးနင္းခ ပမာဏကို ျပန္အမ္းေပးတယ္။ အဆင္းမွာ Card ျပခဲ႕ဖို႕ ေမ႕ခဲ႕တယ္ဆိုရင္ အတက္ဘက္က Card Reader ဘတ္စ္ရဲ႕ ခရီးစဥ္အဆံုးအထိက်သင္႕ေငြ ပမာဏကို ျဖတ္ယူထားၿပီးသား ျဖစ္ေနလိမ္႕မယ္။ စစခ်င္းမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာင္းစီးတတ္တဲ႕ ခရီးသည္ေတြေၾကာင္႕ဒီစံနစ္က စီးနင္းခ မွန္မွန္ကန္ကန္ မရခဲ႕ဘူး။ ဒုတိယႏွစ္မွာ System Software ေတြ Upgrade လုပ္၊ စီးနင္းခ ျဖတ္ေတာက္တဲ႔ ပံုစံေတြ ေျပာင္း စတာေတြလုပ္ၿပီး ျပဳျပင္ ႏိုင္ခဲ႕တယ္။ ကေန႕မွာေတာ႕ ခရီးသည္တစ္ဦး အ၀င္Card Reader မွာ ကဒ္ျပတဲ႔ အခါမွာ စက္ရဲ႕ Screen မွာ Card ရဲ႕ လက္က်န္ တန္ဖိုးကို ျပတယ္။ အဆင္းဘက္ Card Reader မွာ ထပ္ျပတဲ႕ အခါက်မွ က်သင္႕ေငြကို ျဖတ္ယူတယ္။ ခရီးသည္ေတြ ယဥ္စီးခ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေပးေစဖို႕ ဘတ္စ္ ဒရိုင္ဘာက ေသခ်ာေစာင္႕ၾကည္႕ဖို႕လိုတယ္။ အ၀င္ Card Reader မွာ Card ျပတိုင္းမွာလည္း အခ်က္ေပးသံေလး ျမည္တယ္။ ခရီးသည္ေတြ စီးနင္းခ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေပးမႈရွိမရွိ ရံဖန္ရံခါ Card စစ္တဲ႕သူေတြ တက္စစ္ေလ႕ရွိတယ္။ EZ-Link မကိုင္ေဆာင္တဲ႕ ခရီးသည္ေတြက ေငြစကၠဴေပးၿပီး စီးနင္းႏိုင္ၿပီး ယဥ္စီးခ ေပးၿပီးေၾကာင္း သက္ေသခံ လက္မွတ္ေလးေတြ ယူရတယ္။

EZ-Online

EZ-Online ကေတာ႕ EZ-Link ကေပးတဲ႕ online ၀န္ေဆာင္မႈပါပဲ။ ခရီးသည္ေတြဟာ သူတို႕ ေပးခဲ႕တဲ႕ ေပးေခ်မႈ မွတ္တမ္းကို စစ္ေဆးႏိုင္တယ္၊ Discount Coupon ေတြကို သူတို႕ Card ေတြဆီကို Download လုပ္ႏိုင္တယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ႕ အေရာင္းဆိုင္ေတြမွာ EZ-link card နဲ႕ ေငြေပးေခ်ႏိုင္တယ္။ Sony Felica Contactless Card Reader သာ ကိုယ္ပိုင္ ရွိမယ္ဆိုရင္ အြန္လိုင္းေပၚကေနၿပီး တန္ဖိုး ထပ္ေပါင္းတာ လုပ္ႏိုင္တယ္။ ဒီ Card Reader ကို Electronic အေရာင္းဆိုင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ၀ယ္ယူလို႕ ရႏိုင္ၿပီး လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း 51 ခုမွာ S$ 100 ထက္မေက်ာ္တဲ႕ ေငြေပးေခ်မႈအတြက္ သံုးစြဲႏိုင္တယ္။

အျပစ္တင္မႈမ်ား

အခ်ိဳ႕ေသာ သူေတြကေတာ႕ ကေလးသူငယ္ ခံစားခြင္႕ကဒ္သည္ Identity Card လည္း ျဖစ္ေနတာကို ေမးခြန္း ထုတ္ၾကတယ္။ တကယ္လို႕ အဲဒီ Card ေပ်ာက္ဆံုးခဲ႕မယ္ဆိုရင္ ပိုင္ရွင္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ဒုကၡေရာက္ေစတယ္။ ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ႕ ပိုင္ရွင္သတ္မွတ္ထားတဲ႕ EZ-Link Cad အသစ္ျပန္လည္ ထုတ္ေပးမႈဟာ ၀န္ေဆာင္ခ အေနနဲ႕ S$ 20 အထိ ကုန္က်ႏိုင္လို႕ပဲ။ ဒီ႕အျပင္ EZ-Link Card ကို ေက်ာင္း ကန္တင္းနဲ႕ Fast Food ဆိုင္ေတြမွာပါ သံုးလို႕ရေအာင္ ထပ္မံ ခ်ဲ႕ထြင္ လုပ္ေဆာင္တာကို အျပစ္ျမင္ၾကတယ္။ ခရီးသြားလာေရး အတြက္ ထုတ္ေပးထားတဲ႕ Card နဲ႕ အစားအေသာက္ ၀ယ္ယူ စားေသာက္လို႕ ရေနတာသည္ သူတို႕ရဲ႕ ကေလးသူငယ္မ်ားရဲ႕ သြားေရစာ ၀ယ္ယူ စားေသာက္မႈကို မသိႏိုင္ မထိန္းခ်ဳပ္ ႏိုင္ေတာ႕ဘူးလို႕ ထင္ျမင္ၾကတယ္။ ေငြ ျပန္ထုတ္လို႕မရတဲ႕ Card တန္ဖိုး S$ 3.00 ေပးေဆာင္ဖို႕ လိုတယ္ဆုိတဲ႕ အေပၚမွာလည္း အခ်ိဳ႕က သိပ္ၿပီး ဘ၀င္မက်ၾကဘူး။ အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႕ေဆာင္မႈ စနစ္ တစ္ခုကို ေငြ ေပးေခ်ဖို႕ အတြက္ သံုးတဲ႕ ၾကားခံပစၥည္း တစ္ခု အတြက္ ဘာလို႕ အဖိုးအခ ေပးေဆာင္ရဦးမွာလဲ စတဲ႕ ေမးခြန္းေတြ ေမးလာၾကတယ္။ တိုင္ေပမွာ သံုးတဲ႕ EasyCard လိုမ်ိဳး Contactless Smart Card ေတြမွာ ဆိုရင္ Card တန္ဖိုး ေပးေဆာင္စရာ မလိုဘူး။ ေရွးဦးအစက စကၤာပူမွာ သံုးတဲ႕ Magnetic Card System မွာဆိုရင္ Card တန္ဖိုး ေပးေဆာင္စရာ မလုိဘူး။ တစ္ခါသံုး Standard Card ထုတ္ေပးတဲ႕ ေနရာမွာလည္း ခရီးသည္ဟာ စီးနင္းၿပီးတဲ႕ေနာက္ ကိုယ္တိုင္ လက္မွတ္ေရာင္းစက္မွာ ျပန္သြားသြင္းရတယ္။ တကယ္လို႕ ေပးသြင္းမႈ မရွိဘူး ဆိုရင္ Card ၀ယ္ယူစဥ္မွာ ေပးထားတဲ႕ S$1 ဟာ ဒဏ္ေၾကးအေနနဲ႕ ျပန္မရႏိုင္ေတာ႕ဘူးဆိုတဲ႕ အခ်က္ အေပၚမွာလည္း အျပစ္တင္ ေျပာဆိုမႈေတြ ရွိတယ္။ ေဟာင္ေကာင္နဲ႕ တိုင္ေပမွာ သံုးတဲ႕ ပိုက္ဆံျဖည္႕သံုးရတဲ႕ Contactless Smart Card စနစ္၊ သံလိုက္ဓာတ္သံုး တစ္ခါသံုး လက္မွတ္နဲ႕ တုိကင္နဲ႔ Contactless တိုကင္ ၂ ခုလံုးကို အသံုးျပဳတယ္။ တစ္ခါစီး တိုကင္ကို သံုးတဲ႔အခါမွာ က်န္တဲ႕ ပမာဏဟာ လက္မွတ္ျဖတ္ဂိတ္က ထြက္ထြက္ခ်င္းမွာပဲ ျပန္လည္ ထုတ္ယူႏိုင္တယ္။

*************************************************************************



5 comments:

  1. Nice post. I learn one thing tougher on different blogs everyday.
    It is going to always be stimulating to learn content from
    other

    writers and follow slightly

    one thing from their store. I’d want to make use of some with the

    content material on my weblog whether you don’t mind.
    Natually I’ll

    provide you with a link on your net blog. Thanks for sharing.


    my web blog ... altervista.org

    ReplyDelete
  2. Oh my goodness! a tremendous article dude. Thanks Nonetheless

    I am experiencing difficulty with ur rss . Don’t know why Unable

    to subscribe to it. Is there anybody getting similar rss drawback?
    Anybody who is aware of kindly respond. Thnkxxx

    my blog; olo.ru

    ReplyDelete
  3. whoah this blog is magnificent i love reading your posts.
    Keep up the

    great work! You know, lots of people are searching around for this


    information, you could aid them greatly.

    Feel free to surf to my website ... http://www.aguieira.es/blog/view/13973/a-great-costa-blanca-guide

    ReplyDelete
  4. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account
    it. Look advanced to far added

    agreeable from you! However, how can we communicate?



    my web-site; languageminds.mindsahead.com

    ReplyDelete

Your comment encouraged Mgluaye to write new posts in blog. It will be appreciated to write something about the post you have read...

Thank you

သူတို့ဖျက်ကြလေပြီ

Unicode Version မောင်လူအေးတို့ ဘီအိုအိပ်ချ် ရုံးတည်ရာ လှိုင် ၂ ရပ်ကွက်၊ ရတနာမွန် အိမ်ယာအတွင်းက လမ်းများမှာ ယခု ရက်သတ္တပတ်အတွင်...